TÜİK ALO 124 ÇAĞRI MERKEZİ DUYURUSU
26 Mart 2025Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Başkanlığı 10.11.2005 tarihli 5429 sayılı Türkiye İstatistik Kanunu ve 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi uyarınca ülkenin ekonomi, sosyal, demografi, kültür, çevre, bilim ve teknoloji alanları ile gerekli görülen diğer alanlardaki istatistiklerini derlemek, değerlendirmek, analiz etmek ve yayımlamakta görevli ve yetkilidir.
Araştırmalar, "ALO124 TÜİK Çağrı Merkezi", kurumsal hatlar üzerinden telefonla, alanda adresin görevlilerce ziyaret edilmesiyle bilgisayarla yüz yüze, mobil uygulama, cevaplayıcı tarafından web üzerinden veri giriş, vb. şeklinde standartlara uygun yapılmaktadır. ALO124 Çağrı Merkezi görüşmeleri ayrıca kayıt altına alınmaktadır.
2020 yılında TÜİK, veri toplama süreçlerinde daha etkin ve kaliteli iletişim sağlamak için ALO124 TÜİK Çağrı Merkezi Projesi ‘ni hayata geçirmiştir. ALO124 TÜİK Çağrı Merkezi, anket çalışmalarında alan çalışmalarını büyük ölçüde azaltmakta ve önemli oranda mali tasarruf sağlamaktadır.
Ayrıca; çağrı merkezi, profesyonel bir yapıya sahip olup, kaliteli ve kontrollü iletişim sağlamayı, verimliliği artırmayı, düzenli veri akışını sürdürmeyi ve vatandaş memnuniyetini artırmayı hedeflemektedir.
Bu kapsamda; TÜİK'in vatandaşlarla daha güvenilir, daha kolay ve daha kaliteli iletişim kurmak amacıyla hayata geçirdiği, "ALO124 TÜİK Çağrı Merkezi" tanıtımının yaygınlaştırılması önemli görülmektedir.
Saygılarımızla duyurulur.